به گزارش خودروکار، نیسان در نظر دارد تا با سرمایهگذاری گستردهتر در بازار چین و افزایش فروش خود در این کشور، بخشی از زیانهای مالی دو سال اخیر خود را جبران کند و بار دیگر به روند سوددهی بازگردد.
روند بحران در نیسان با بازداشت کارلوس گوسن، رئیس سابق آن به اتهام فساد مالی، رشوه و فرار مالیاتی در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و پس از آن این خودروساز ژاپنی همچنان درگیر تلاطمهای مدیریتی و عملیاتی بوده است.
از ۶ ماه قبل نیز که شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی آغاز شد و تعطیلی بسیاری از کارخانههای خودروسازی جهان و افت شدید تقاضا را برای دو ماه به دنبال داشت، مشکلات برای نیسان دوچندان شد.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/